Top tendinte web design pentru 2023
aprilie 3, 2023Cu siguranță ai întâlnit sau ai auzit de multe ori termenul de SEO în mediul online, însă te-ai întrebat vreodată ce este? La prima vedere pare un termen desprins din cărțile SF sau de inginerie avansată, însă principiul de bază pe care funcționează este relativ simplu și ușor de înțeles.
Prin acest articol ne dorim să îți răspundem la întrebarea “Ce este SEO” pentru a înțelege cum te poate ajuta să îți promovezi afacerea sau site-ul online.
CONȚINUT:
Definiția termenului de SEO
SEO reprezintă optimizarea motorului de căutare, care este un set de practici concepute pentru a îmbunătăți aspectul și poziționarea paginilor web în rezultatele căutăriilor organice.
Deoarece căutarea organică este cel mai important mod prin care oamenii pot descoperi și accesa conținutul online, o bună strategie SEO este esențială pentru îmbunătățirea calității și cantității de trafic către site-ul tău web.
De ce este important SEO?
Pentru a înțelege mult mai bine valoarea SEO, vom împărți definiția noastră în trei părți:
Prima parte:
Rezultatele căutării organice: listele neplătite dintr-o pagină cu rezultatele motorului de căutare (SERP) pe care motorul de căutare le-a determinat și sunt cele mai relevante pentru interogarea utilizatorului.
Anunțurile (în acest context, anunțurile PPC sau pay-per-click): reprezintă o parte semnificativă din multe SERP.
Rezultatele căutării organice: sunt distincte de aceste anunțuri prin faptul că sunt poziționate pe baza algoritmilor de clasificare organică a motorului de căutare, mai degrabă decât a sumelor licitate pentru agențiile de publicitate.
Este important să știi că nu poți plăti pentru că pagină ta web să se claseze mai bine în rezultatele căutării organice.
A doua parte:
Calitatea traficului organic: cât de relevante sunt utilizatorul și interogarea de căutare pentru conținutul care există pe site-ul tău web.
Traficul de înaltă calitate include numai vizitatorii care sunt cu adevărat interesați de produsele, informațiile sau alte resurse pe care le oferă site-ul tău. SEO de înaltă calitate valorifică efortul motorului de căutare pentru a potrivi intenția de căutare a unui utilizator cu paginile web listate în SERP.
A treia parte:
Cantitatea de trafic organic: numărul de utilizatori care ajung pe site-ul tău prin intermediul rezultatelor căutării organice.
Utilizatorii au mult mai multe șanse să facă click pe rezultatele căutării care apar în partea de sus a SERP, motiv pentru care este important să utilizați o strategie bună SEO pentru a clasifica paginile relevante cât mai mult posibil.
Cu cât atragi mai mulți vizitatori de înaltă calitate pe site-ul tău, cu atât este mai probabil să vezi o creștere a conversiilor valoroase.
Cum funcționează SEO?
Motoarele de căutare precum Google și Bing folosesc crawlerele, uneori numite și bots sau spiders, pentru a aduna informații despre tot conținutul pe care îl pot găsi pe internet.
Crawlerul pornește de la o pagină web cunoscută și urmărește linkuri interne către pagini din acel site, precum și linkuri externe către pagini de pe alte site-uri.
Conținutul acestor pagini, plus contextul linkurilor pe care le-a urmat, îl ajută pe crawler să înțeleagă despre ce este fiecare pagină și cum este conectată semantic la toate celelalte pagini din baza de date masivă a motorului de căutare, numită index.
Atunci când un utilizator tastează sau pronunță o interogare în caseta de căutare, motorul de căutare folosește algoritmi complexi pentru a extrage ceea ce crede că este cea mai precisă și utilă listă de rezultate pentru acea interogare. Aceste rezultate organice pot include pagini web pline de text, articole de știri, imagini, videoclipuri, înregistrări de afaceri locale și alte tipuri de conținut mai de nișă.
Există o mulțime de factori care intră în algoritmii motoarelor de căutare și acești factori evoluează tot timpul pentru a ține pasul cu schimbarea comportamentului utilizatorului și cu progresele în învățarea automată.
SEO-urile își folosesc înțelegerea acestor factori de clasificare pentru a dezvoltă și implementa strategii de marketing de căutare care includ un echilibru între cele mai bune practici on-page, off-page și tehnice.
Trebuie remarcat faptul că, în timp ce alte practici de marketing digital, cum ar fi optimizarea ratei de conversie (CRO), publicitatea pay-per-click (PPC), gestionarea rețelelor sociale, marketingul prin e-mail și managementul comunității sunt adesea strâns legate de SEO, aceste alte tactici sunt în general în afară sferei și a definiției marketingului tradițional de căutare.
Mai pe scurt, o strategie bună SEO te va ajuta să îți faci afacerea sau site-ul web remarcat în fața utilizatorilor ce sunt interesați strict de conținutul prezentat de ține. Astfel, vei avea șanse mult mai mari să triezi utilizatorii și să îi vizezi în special pe cei care sunt în căutarea unui produs sau a unei informații furnizate de ține în mediul online.